joi, 4 decembrie 2008

De ce nu am mai candidat ca deputat?

Motivele pentru care am renuntat sa candidez? Multe. As incepe insa sa explic de ce am vrut sa candidez. Pentru ca imi place politica. Imi place sa ma implic. Consider ca este datoria noastra sa ne implicam. Deoarece Forumul German a hotarat sa aiba un candidat unic pe plan national pentru a beneficia de prevederile legii electorale care prevede asigurarea unui post de deputat din oficiu pentru minoritatea respectiva, mentinand pe actualul deputat Ovidiu Gant in functie, care a facut o treaba foarte buna, singura posibilitate era sa candidez in calitate de candidat independent, cu acceptul Forumului. Pentru aceasta am avut nevoie de peste 2000 de semnaturi de sustinere. Organizatia de tineret a facut o treaba excelenta si a asigurat numarul necesar de semnaturi. Nu a fost usor si le multumesc foarte mult.Si le multumesc respectuos si celor care au semnat. Acum insa sa va povestesc despre greutati. In primul rand, detaliile despre aceasta lege tembela a uninominalului au aparut foarte tarziu. Cerintele, documentele necesare si metodologia s-au stabilit foarte tarziu, cu foarte putin timp inainte de depunerea candidaturii. Vi se pare normal? Apoi a urmat cerinta ca fiecare sustinator sa semneze 4 ?! exemplare ORIGINALE ale listei sustinatorilor. Ceea ce nu a fost clar de la inceput! Va imaginati ce inseamna asta? Cu fiecare sustinator petreci in jur de 5 minute! Asa ca fiecare hartie trebuia scrisa de 4 ori in original! O nebunie! (La un moment dat cineva s-a sesizat la Bucuresti si a obtinut la tribunal acceptarea copiilor legalizate, insa din pacate, dupa expirarea termenului de depunere....) Apoi alte conditii se puneau dupa ureche si ingreunau inscrierea candidaturii. Apogeul a fost insa cand Biroul Electoral Central a hotarat, ca trebuie sa te retragi din formatiunea politica din care faci parte pentru a candida independent. Hotarare luata pe ultima suta de metri! Asta insemna sa renunt si la activitatea de consilier local. Eu sa renunt la Forumul German? Never!Drept urmare, nici nu ati vazut candidati independenti pe plan national. Adevarat? Este! Asa ca ne pregatim de alegerile urmatoare..........................si de o lege noua si corecta (sper!)................................