marți, 6 ianuarie 2009

Am luat "teapa" pe yahoo messenger

Am luat o teapa. Si va spun si voua. Se pare ca multi iau teapa, dar de obicei o tin pentru ei. Eu v-am spus ca va spun deja, asadar nu mai pot sa dau inapoi.

Iaca teapa de pe yahoo messenger:
- primesc un mesaj de la cineva din lista proprie si personala (nu dau numele, ca nu are nicio vina, salutari catre Rebeca Botea): "Salut am si eu o problema ma poti ajuta :-s ? am nevoie urgent de o cartela reincarcabila si nu am de unde sa iau imi poti lua u si iti dau eu bani pe ea ? :("
Eu sar repede, ca stai, ca stii ca am ceva treaba, dar hai ca fac rost, intr-o jumatate de ora, persoana imi zice ca nu are prea mult timp la dispozitie, ma rog, deja ma face sa ma simt prost, eu ma simt, las balta orice treaba, sar in masina, fug la benzinarie, iau o cartela de 7 euro, trimit codul, mi se raspunde ca de ce nu am luat de 10 euro, eu, rusinat, zic ca nu avea, na, ce sa mai zic altceva, imi multumeste si dispare.

Cum mi-am dat seama ca e teapa?
Ieri am citit un nou mesaj de la o alta cunostinta nevinovata de pe lista mea de mess, careia din nou nu-i dau numele, salutari catre Nicolae Rasnoveanu: "
Salut am si eu o problema ma poti ajuta :-s ? am nevoie urgent de o cartela reincarcabila si nu am de unde sa iau imi poti lua u si iti dau eu bani pe ea ? :("
esti la pc ?? :D da-mi shi mie 1 vot te rog frumos :D :* http://embroideryanddesigns.com/gmodules/ "
(ATENTIE, NU DA DETALIILE TALE PERSONALE,PENTRU CA E UN SITE PIRAT CARE FURA PAROLA DE LA YAHOO EMAIL, VEZI ADRESA DE SITE DIN BROWSER, NOTA ERWIN ALBU)

Cum bre, iara? Pai pare cam acelasi mesaj pe care l-am primit cu 2 saptamani in urma de la altcineva... Ia stai bre... Si m-am prins! Pe bune! Greu? Asta e, macar m-am prins. Acum stiam si de ce nu m-a cautat prima persoana careia i-am furnizat codul. Ce-i drept, tinerii de la Forumul German au ras de mine cand le-am povestit, ca am ajuns cam babalac daca nu ma prind de fazele astea...

Invatatura
Exista infractori care fac rost/sparg adresele de yahoo messenger si intra in lista detinatorului si trimit astfel de mesaje prietenilor. Cel care primeste cererea poate sa sara ca un prieten sau binevoitor sau pacalici sa ajute. Mai mult, atentie la site-urile care cer parola casutei postale. De multe ori sunt asa numitele phishing sites, care fura datele personale. Urmariti intotdeauna adresa din browser. Aminti-va inclusiv de site-uri serioase ca hi5 sau facebook care cer parola casutei de email, pentru a trimite invitatii prietenilor din cartea de adrese. Nu este deloc indicat sa dati parola voastra cuiva.


3 comentarii:

  1. si mie mia spart cineva parola, dar a intrat in timp ce eram si eu pe mess. mi-am dat seama ca ceva se intampla si l-am sunat pe cel cu care luase legatura.

    RăspundețiȘtergere
  2. de ce e asa greu sa ti se lase un comentariu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de comentarii.Scuze ca pare asa greu. CA sa fie publicate, trebuie sa mai dau eu un clic. Asta nu ca o cenzura, ci pentru a avea grija ca sa nu apara comentarii injurioase, necivilizate. Se poate vedea ca am publicat toate comentariile, inclusiv cele care imi erau potrivnice mie, iar asta din principiul transparentei. Insa nu toti sunt civilizati. Multumesc de intelegere si sper sa ne mai intalnim pe blog.

    RăspundețiȘtergere