luni, 19 ianuarie 2009

Micul catehism al lui Martin Luther -12-

Crezul
ASA CUM TREBUIE SA-I INVETE, INTR-UN MOD SIMPLU, CAPUL FAMILIEI PE CEI DIN CASA LUI
PRIMUL ARTICOL
FACEREA
Cred in Dumnezeu Tatal Atotputernic, Facatorul cerului si al
pamantului.
Ce inseamna asta? Cred ca Dumnezeu m-a facut pe mine si pe toate creaturile; ca El mi-a dat trupul si sufletul, ochii, urechile si toate madularele mele, ratiunea mea si toate simturile mele, si inca mai are grija de ele; de asemenea imbracaminte si incaltaminte, carne si bautura, casa si camin, sotie si copii, ogoare, vite si toate bunurile; ca El imi da din belsug si in fiecare zi tot ce am nevoie pentru trupul acesta si viata; ca El ma apara de toate primejdiile, si ma pazeste si ma ocroteste de orice rau; si toate acestea numai din bunatate si indurare divina, de tata, fara nici un fel de merit sau valoare din partea mea;
pentru care toate aceste lucruri este de datoria mea sa-I multumesc si sa-L proslavesc, sa-I slujesc si sa-L ascult.
Asta este, fara nici o indoiala, adevarat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu