luni, 16 noiembrie 2009

Sunt student la teologie

Da, e adevărat. Am redevenit student. La Sibiu. La Departamentul de Teologie Protestantă din cadrul Universităţii "Lucian Blaga". Al Bisericii Evanghelice (Germane) din România.

De ce ? Acum câteva luni bune nici nu mă gândeam că voi studia teologia. Dar mă preocupa subiectul, după cum aţi observat. Nu mi-e nici ruşine să o afirm, dar nici nu doresc să par angelic sau vreun sfânt autoproclamat şi nici să cad în capcana "politicianului pupător de cele sfinte". Nu. Sunt om, la fel ca oricare om. Nu cred că teologii sau preoţii sunt oameni mai buni decât "muritorul" de rând. Sunt (cel mult) la fel. Ba cred că de cele mai multe ori, Dumnezeu se bucură mai mult de oamenii simpli. Şi ştiu că de multe ori, biserica îi îndepărtează pe oameni de Dumnezeu, în loc să-i apropie. Să zicem că sunt pro Dumnezeu, dar împotriva religiozităţii. Cred cu tărie că tradiţiile aiurea şi religiozitatea extremă "dăuneaza grav sănătăţii" . O viaţă cu Dumnezeu nu înseamnă să urmezi un ritual, să fii habotnic, să te îndepărtezi de oameni, să bifezi nişte slujbe , să te crezi sau să încerci să pari mai bun decât alţii. Dumnezeu nu trebuie judecat după oameni. Şi nu e nimic din ceea ce faci tu care să te apropie de Dumnezeu, decât singura recunoaştere a lui Cristos şi a nevoii de iertare.
Mi-a luat ceva timp să ajung la această concluzie.
Ar mai fii multe de spus....
;P



2 comentarii:

  1. am citit mai multe ori articolul ca sunt student la teologie nu inteleg despre cine e vorba atit am prins ca e student la facultate ..lucian blaga... la ce concluzia ai ajuns tot citesc si nu inteleg... DAR DACA NU CREZ IN AIA CE FACI DE CE FACI DACA NU AI CREDINTA NU STIU CE PREOT IESE DIN TINE..... TEOLOGIE CHIAR O FACULTATE GREA SI LA URMA ....dauneaza grav sanatatii si mintea... parea mea AI GRESIT CARIERA ...SI AI PROBLEMA GRAVA CU SANATATE AI AJUNS O CONCLUZIE GRESITA AI GRESIT CARIERA SAU AI PROBLEMA CU ...capul... eutot citesc si nu inteleg ce vrei sa spui ai serios problema.... cu sanatate

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu l-am vazut pana la capat, dar multi il recomanda, asa ca dau mai departe: "Zeitgeist", disponibil online, trateaza printre altele si subiectul "religie".

    RăspundețiȘtergere